23/02/2013

Телескоп «Хаббл» виявив навколо Чумацького шляху сліди зоряного гало

Необичное рух далеких зірок Чумацького шляху було зафіксовано вченими. Це явище може свідчити про присутність зоряного гало навколо нашої галактики. Відомості опубліковані на сайті космічної обсерваторії «Хаббл».

Астрофізікі виконали аналіз старих даних «Хаббла», отриманих у ході дослідження галактики Андромеди. У період спостережень близько 100 тисяч зірок потрапило в поле зору телескопа. Серед них вченим вдалося виявити 13, які ставилися до далеких кордонів нашої галактики, знаходячись від центру Чумацького шляху на відстані близько 80 тисяч світлових років.

Учение встановили, що рух цих зірок характеризується несподівано високим тангентальний компонентом, інакше кажучи, вони начебто б рухаються в галактиці по поверхні її уявного тривимірного еліпса. Такий рух, як стверджують астрофізики, може бути пов'язано з великою щільністю зірок у даному шарі і служити підтвердженням наявності зоряного гало навколо Чумацького шляху.

Состоящее з розрідженого газу і темной матеріі темне гало сферичної форми, є найбільш масивним компонентом будь галактики, хоча в цьому гало, як правило, немає окремого зоряного шару, сліди якого були виявлені вченими. Ці зоряні оболонки, як вважають фахівці, результат злиття з галактиками менших розмірів.

Так як Земля розташована всередині Чумацького шляху, вести прямі спостереження за його зовнішньою структурою не вдається. Нещодавно вченими був предложен варіант вивчення структури нашої галактики за допомогою аналізу зірок, виштовхнутих з її диска через взаємодії зірок у кластерах.

Телескоп «Чандра» запечатлел газовое облако двух сливающихся галактик

Астрономам, работающим с телескопом «Чандра», удалось заснять рентгеновское излучение, исходящее от облака космического газа, которое окружает две сливающиеся спиральные галактики NGC 6240. Полученное изображение с подробным описанием было опубликовано на днях на сайте обсерватории. Объект NGC 6240, находящийся в созвездии Змееносца являет собой две сливающиеся галактики, у каждой из которых в центральной части имеется сверхмассивная черная дыра. Звездные скопления сравнимы по размерам с Млечным путем.

Астрономы доказали, что ростом черных дыр управляет темная материя

В центрах всех массивных галактик имеются черные дыры, размер которых, как установлено сегодня, зависит от количества в галактике темной материи. Причем, размеры последних больше тем, чем тяжелее галактика. Чем объяснить это, долгое время ученые понять не могли. Им пришлось провести массу исследований по изучению эллиптических галактик, чтобы понять, что размер дыры зависит от темной невидимой материи. Несмотря даже на то

Астрофизики: Гало вокруг спиральных галактик

В результате нового исследования астрофизики выяснили, что “гало” сформированное космическими лучами, а также магнитными полями, которое располагается над и под дисками галактик встречается намного чаще, чем предполагалось ранее. Международная команда астрофизиков использовала Very Large Array (VLA) в своем исследовании тридцати пяти спиральных галактик, отдаленных от нас на расстояния от 11 млн до 137 млн св. лет.