19/10/2012

Curiosity продовжує спантеличувати вчених

Амеріканскій ровер Curiosity продовжує вести успішні дослідження поверхні Червоної планети і не перестає підносити вченим все нові і нові загадки. Згідно з відомостями НАСА, апарат, який 6 серпня цього року здійснив посадку на Марсі, вперше використав цього тижня прилад, призначений для хімічного аналізу мінералів, і виявив дивний фрагмент гірської породи.

«Ми вже перейшли до однієї з головних частин нашої програми - використання пристрою" Хіміна ", в яке вже був завантажений перший зразок», - Розповів Джон Гроутсінгер, науковий співробітник Лабораторії реактивного руху в Пасадені. Прилад, як пояснив Гроутсінгер, дозволяє використовувати метод рентгенівської дифракції для вивчення мінералів - найточніший з усіх, перш застосовувалися на Марсі. Завдяки цим результатам можна буде визначити умови навколишнього середовища, в яких формувалися мінерали.

Ісследователь уточнив, що зразок грунту розміром не більше маленької фармацевтичної таблетки був узятий марсоходом на невеликому п'ятачку, який назвали раніше «Кам'яним гніздом». Щоб досягти його, Curiosity проробив від місця посадки шлях завдовжки близько 500 метрів. Там же він за допомогою руки-маніпулятора відкопав незвичайну білу піщинку діаметром один міліметр, різко виділялася на марсіанському грунті червонуватого кольору. Вона буде вивчатися за допомогою хімічного лазера, спектроскопа та ряду інших приладів, встановлених у науковій лабораторії вагою 74-кілограма, розміщеній на «спині» ровера.

Ранее повідомлялося, що Curiosity виявив мінерал, багатий калієм і натрієм, що стало просто сюрпризом для вчених. Марсіанський камінь, за їх словами, нагадує польовий шпат широко поширений на Земле і, цілком ймовірно, має вулканічне походження. Фахівці США відзначають, що щось подібне можна зустріти і на Гавайських островах.

Curiosity належить пропрацювати два роки на Марсі в районі кратера Гейла. Основна мета експедиції - виявити, чи існували колись на Червоній планеті умови для зародження і поширення живих організмів. Даний проект коштував НАСА 2,5 мільярда долларов.

Curiosity обнаружил на Марсе свидетельства жизни