26/05/2012

Вчені досліджують безпеку квантових точок

Опити на приматах, що проводяться з метою перевірки біологічної токсичності та оцінки безпеки квантових точок, показали, що вони не мають жодних негативних наслідків для організму тварин, принаймні, протягом першого року після введення. Дослідники відзначають, що отримані ними результати особливо порадують лікарів, які використовують новітні засоби наномедицини для лікування онкохворих. Проте чи так все просто насправді, що в цьому питанні можна поставити крапку?

Амеріканскіе дослідники з Університету Буффало ввели чотирьом макакам ін'єкції квантових точек і спостерігали за їх станом. За 90 днів не було виявлено ніяких симптомів токсичного отруєння. Біохімічні маркери і аналізи крові були в нормі, не було виявлено жодних відхилень у стані і роботі основних органів, у вазі тварини не втрачали. Дві мавпи, спостереження за якими вели протягом року, теж не мали жодних ознак хвороби.

Квантовие точки являють собою нанорозмірні люмінесцирующие кристали, які залежно від розміру світяться різними кольорами. В останні роки цей наноматеріал стає все більш популярним серед медиків. Їх використовують, наприклад, у спеціальних діагностичних тестах і в лікуванні онкозахворювань. Вони складаються з селеніду кадмію, потенційного медичного матеріалу, що використовується як компонент люмінесцентних діодів, сонячних батарей, майбутніх квантових комп'ютерів тощо

Учение попереджають, що для того щоб остаточно переконатися у відсутності токсичності кадмію у нанокристалах, необхідно провести додаткове і набагато більш тривалі дослідження. Справа в тому, що експеримент з приматами є єдиним. До цього були ще миші, але при дослідженні токсичності це не показник. У вчених просто немає статистичних даних, щоб робити якісь переконливі ув'язнення. У двох препарованих мавп найбільша концентрація кадмію спостерігалася в печінці, нирках і селезінці, що є досить тривожним сигналом. Хоча двох залишилися мавпам це ніяк не зашкодило, але один рік - занадто малий термін для виникнення хронічних захворювань.

Другімі словами, щоб повністю переконатися в безпеці квантових точок, необхідно дочекатися, поки мавпи постаріють. У кожному разі, вчені рекомендують застосовувати кадмій-селенідние точки тільки при крайній необхідності, наприклад, для допомоги у візуалізації та ідентифікації опухолей.

Создано быстродействующее противоядие от цианида

Ученым удалось разработать быстродействующее противоядие от цианида (соли цианистоводородной кислоты), которое поможет спасти жизни людей, подвергающихся риску химических отравлений: пожарников, работников опасных для здоровья промышленных производств, а также жертв террористических атак.

Квантовые точки улучшают КПД солнечных панелей на 50%