19/03/2012

Нова система космічного запуску маглев

Чтоби спростити запуск космічних кораблів на низьку навколоземну орбіту (НГО), два дослідники розробили технологію маглев (магнітна левітація), для доставки вантажів на висоту в сотні кілометрів над поверхнею Землі. Хоча цей концепт звучить дещо фантастично, дослідники стверджують, що потенційна вигода для всього людства набагато перевищує витрати.

Предложенная система запуску, що отримала назву Startram, не включає до свого складу ракети і не вимагає ракетного палива. В її основі лежить розгінний двигун, також відомий під назвою електромагнітна катапульта, яка діє за принципом гармати Гаусса, магнітно розганяючи намагнічений контейнер з вантажем. Подібні прискорювачі мас можна часто зустріти в науковій фантастиці. На сьогоднішній день було зроблено декілька пропозицій, жодне з яких поки не було втілено в реальність. Але як повідомляють розробники системи Startram, вона може бути створена з використанням доступних вже сьогодні технологій і при цьому буде комерційно вигідна. Проектувальниками виступили доктор Джеймс Поуелл, який є одним з винахідників поїздів на магнітній подушці, і доктор Джордж Майс, аерокосмічний інженер.

Ісследователі запропонували до розгляду дві моделі: вантажна версія (Generation 1), створення якої обійдеться у приблизно 20 мільярдів доларів і займе 10 років, а також пасажирську версію (Generation 2), яка коштуватиме близько 60 мільярдів і зажадає на своє створення 20 років.

В згоді з їх планами, довжина магнітних шляхів складе 1609 кілометров, досягаючи у висоту 20 кілометров. Весь шлях буде укладено у вакуумний тунель, щоб уникнути виникнення ударних звукових хвиль, які виникають при досягненні надзвукових швидкостей вище 9 км/с.

На даний момент, ціна відправки 1 кг вантажу на НГО складає 10 000 доларів. Дослідники підрахували, що StarTram дозволить відправляти 1 кг всього за 50 доларів. Для косміческіх турістов, StarTram дозволить знизити витрати з 20 мільйонів (поточна ціна за відправку 1 людину на МКС) до 5 000 доларів.

Поуелл і Майс перераховують безліч корисних застосувань системи запуску Startram: захист Землі від великих астероїдів, отримання сонячної енергії, видобуток корисних копалин з астероїдів і комет, розвиток космічної індустрії і колонізація сонячної сістеми.

Орігінал (на англ. Мовою): Physorg