24/02/2012

Перевищення швидкості світла виявилося помилкою через несправний кабелю?

С вересня минулого року вчені ламають голову над результатами досліджень, які свідчать, що нейтрино рухався між Швейцарією та Італією з перевищенням швидкості світла. На перший погляд експеримент був проведений вірно, і навіть після внесення деяких поправок, нова серія експериментів тільки зміцнила позиції приголомшили науковців відкриття. Проблема полягає в тому, що ці результати йдуть врозріз з усім, що нам відомо про те, як влаштований Всесвіт.

Но тепер надійшло повідомлення про справжню причину, по якій дані ізмеренія були ошібочнимі. Вся справа в відійшов оптоволоконному кабелі, який призвів до того, що одні з атомних годин, по яких заміряли швидкість нейтрино, показували невірний час. Якщо ця інформація підтвердиться (на даний момент її підтверджує тільки одне джерело), то це послужить простим поясненням дивних і неймовірних результатів того експерименту. Як повідомляється, дослідники готуються до наступної серії експериментів, але на цей раз з справними годинами, вірно підключеними до комп'ютера, які покажуть, чи дійсно була допущена така помилка.

Недавно проводилося щорічне зібрання Американської асоціації сприяння розвитку науки (ААСРН), на якому обговорювалися найбільші новини у фізиці, включаючи швидкість нейтрино. Вчені повідомили, що п'ять відокремлених експериментів з нейтрино модернізують своє обладнання і нова інформація буде доступна вже до кінця цього року. Тому, навіть якщо це повідомлення не підтвердиться, ми отримаємо нові дані вже скоро.

На зборах ААСРН, керівник науково-дослідної групи ЦЕРН, Сергіо Бертолуччі, висловив свій скептицизм наступним чином: "Я насилу вірю в це, оскільки в Італії ніщо не прибуває раніше терміну ".

Уже після написання даної статті надійшла заява від команди експерименту Opera. Вони повідомили про виявлення двох потенційних проблем (одна з них пов'язана з оптичним кабелем). Ці дві проблеми спотворили б результати в протилежних напрямках, тому буде потрібно провести нові виміри, щоб краще зрозуміти, як вони вплинули на результати.

Орігінал (на англ. Мовою): Arstechnica

Новое измерение скорости нейтрино опровергло предыдущие данные о превышении скорости света

Эксперимент по измерению скорости субатомных частиц нейтрино, показал, что они двигаются не быстрей скорости света. Результаты, объявленные в сентябре, свидетельствовали о том, что нейтрино может двигаться быстрей скорости света. Это известие было воспринято в научном мире со скептицизмом, ведь оно шло вразрез с теорией относительности Эйнштейна. Этот эксперимент был проведен другой группой из той же лаборатории. Они сообщили, что эти частицы двигаются точно со скоростью света

Исследование опровергло данные о превышении скорости света

Международная команда ученых, изучающая частицы нейтрино, которые создают впечатление двигающихся быстрее скорости света, опровергли поразившее научный мир открытие. Проведенный ими эксперимент показал, что была допущена ошибка. Объявление в сентябре, подкрепленное новыми исследованиями, совершило фурор в научном мире, поскольку из него следовало, что теория относительности Альберта Эйнштейна и большая часть современной физики базировались на ошибочных предпосылках.

Новые теории опровергают заявления о превышении скорости света

Прошло всего несколько недель после опубликования результатов нашумевшего эксперимента ОПЕРА, согласно которым, мюонное нейтрино превысило скорость света, что стало предметом горячих споров в научном сообществе. С тех пор, многие издания (как минимум 30 препринтных публикаций только на arXiv) были наводнены теориями и предположениями объясняющими, почему полученные данные не верны. На данный момент, только два из них выглядят правдоподобно.